Tájékoztató Vasutas Egészségpénztári számla kiállításával kapcsolatban
Webáruházunkban számos olyan termék van, amelyek elszámolhatóak egészségpénztári számlára. Vásárlóink számára lehetőséget biztosítunk arra, hogy vásárlásaikról számlát állítsunk ki a Vasutas Egészségpénztár számára.
Általános információk a Perfect Life webáruházban az egészségpénztári számla kiállítással kapcsolatban.
A vásárlás során egy kosárban vegyesen is szerepelhetnek egészségpénztárra elszámolható és nem elszámolható termékek. Ezen esetben a fizetés csak bankkártyával, utánvéttel vagy banki utalással egyenlíthető ki.
A vásárlási folyamat során kérjük minden esetben mint MAGÁNSZEMÉLY adjon le rendelést és az EGYÉB VÁSÁRLÓI ADATOK megadásánál adja meg az Egészségpénztár nevét és az Ön tagi azonosítóját.
Kérjük, hogy a számlázási cím megadásánál azt a címet állítsa be, amely címmel Ön az Egészségpénztár nyilvántartásában szerepel.
A Vasutas Egészségpénztár tájékoztatója alapján az alábbiak alapján állítjuk ki a számlákat:
Számla címzettje:
Szolgáltatások (pl. fogászat, gyógymasszázs, egészségügyi szolgáltatások) igénybe vétele esetén a számla címzettje minden esetben a Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár (1144 Budapest Kőszeg u. 26).
Termékek (pl. gyógyszer, szemüveg) megvásárlása esetén a számla címzettje a Pénztártag vagy szolgáltatásra jogosult közeli hozzátartozója.
A Pénztár egészségpénztári szolgáltatások esetén – a Pénztártag betegsége miatti keresőképtelensége esetén a kieső jövedelmének részbeni pótlása kivételével – kizárólag a szolgáltató által kiállított, a számviteli törvény előírásainak megfelelő általános alaki kellékekkel ellátott számla, egyszerűsített számla ellenében teljesíthet kifizetést. A számlán az általános előírásokon túl a kiállító (szolgáltató) minden olyan adatot köteles feltüntetni, mely a megfelelő ellenőrzéshez és adatrögzítéshez szükséges. A szolgáltatóval kötött szerződés alapján kifizetés a Pénztár nevére kiállított elektronikus dokumentum alapján is teljesíthető.
A Pénztár a szolgáltató által a jogszabályok előírásainak megfelelően kiállított számlát az alábbi módon fogadja be:
– eredetiben papír alapon postai úton elküldve
– eredetiben személyesen az ügyfélszolgálatunkon érkeztetve
– elektronikus számlaként elektronikus úton elküldve az igeny@epenztar.hu e-mail címre
– egyszerűsített elektronikus másolatban elküldve az igeny@epenztar.hu e-mail címre (ennek menete itt érhető el)
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy nyugta, blokk és előlegszámla nem fogadható be. Készpénzes vásárlás esetén a pénztártag, egészségkártyás fizetés esetén a szolgáltató küldi be a Pénztárba a számlát. Készpénzes számlát az „Igénybejelentés” elnevezésű nyomtatvány csatolásával kell beküldeni. Abban az esetben, ha a pénztártag a számla ellenértékét átutalással egyenlítette ki a szolgáltató felé, igazolni kell az átutalás tényét (banki utalás kivonata, szolgáltató igazolása) is. A pénztártag által közvetlenül kiegyenlített elektronikus számla elszámolásához a számlát nem kell csatolni az igénybejelentéshez, azt a Pénztár igeny@epenztar.hu e-mail címére kell elküldeni és az igénybejelentő nyomtatványt postai úton elküldve, személyesen érkeztetve vagy elektronikusan AVDH szolgáltatással hitelesítve elektronikus aláírással ellátva tudja benyújtani.
Az online elektronikus ügyintézés keretében az egészségpénztári és önsegélyező szolgáltatások (kifizetések) igénylésére benyújtott igénybejelentését a hozzátartozó dokumentumokkal (azok egyszerű elektronikus másolatának megküldésével) együtt elektronikus úton tudja elküldeni az igeny@epenztar.hu e-mail címre. Az így benyújtott igények esetében Pénztárunk az igényt csak akkor fogadja be, ha az igénybejelentést a Pénztártag az AVDH szolgáltatással (Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés) hitelesítve nyújtja be elektronikus aláírással ellátva. Az igénybejelentést alátámasztó számlákat, dokumentumokat – azok teljes felületét – egyesével szkennelje be vagy fotózza le. Minden dokumentum kerüljön Pdf vagy képfájl formátumba, melyeket nem kell a Pénztártag által is (egyenként) hitelesíteni, azokat a hitelesített aláírással ellátott igénybejelentővel együtt elektronikus másolatban a Pénztár befogadja. Lehetőség szerint egy igényhez maximum 5 db igényt alátámasztó dokumentumot csatoljon.
Az igénybenyújtás online elektronikus úton történő beküldésének részletes menetét itt találja meg.
Felhívjuk Pénztártagjaink szíves figyelmét, hogy az AVDH szolgáltatás csak Ügyfélkapu regisztrációval használható és az így hitelesített dokumentumok teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősülnek. Az azonosításra visszavezetett dokumentum hitelesítés (AVDH) használati útmutatója és a hitelesítés folyamata megtalálható az alábbi linken:
https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_hasznalati_utmutato
Forrás: https://www.epenztar.hu/kalauz/